Saturday, August 29, 2009

biar jiwa

kau bikinku gigit bibir sendiri
lamakah lagi kita sepi?
kau bikinku renung sinar mentari
lamakah lagi kita begini?

alangkan bulan terang
hilang nyawa tanpa bintang
apalagi aku

alangkan bunga kembang
pudar warna tanpa siang
bayangkan aku

berkaliku mintakan dari dulu
usah kau tunggu ucap itu
berkaliku bisikkan pada kamu
usah kau buntu aku milikmu

alangkan bulan terang
hilang nyawa tanpa bintang
apalagi aku

alangkan bunga kembang
pudar warna tanpa siang
bayangkan aku

perlukah aku menyebut setiapnya
yang indahku tidak akan ada makna
bila kau sembunyi dan bermain lari-lari
separuh aku sudah pun mati

tak mampukah kau percaya
haruskah ku hebahkannya pada dengki dunia?
tidak bisakah kita sekadar pejam mata
biar jiwa bersuara

biar
biar
biar jiwa
bersuara

not everyone are blessed with the ability to express. so why wont we just let everything but the lips speak up? and oh. song's at the side bar.

26 comments:

biELa said...

wow..boleh jadi penyanyi nih ;)

bijen moretti said...

bahasa jiwa bangsa.
jiwa berbahasa bangsa.

aishah_conteng_je said...

kalaulah..
kak fynn

apeng said...

Godam perasaan itu..

Kerana ia memberontak juga radikal..

Jangan ditarik picu itu..
Ledakan itu tiket engkau ke sana, neraka..

Suntik saja rasionaliti ke salur darah..
Diagih-agih kepada seluruh rongga dan anggota..


Biar kewarasan menjajah mindamu..

ada kaitan ke? =p

hatifragile said...

em.
kenape macam tau?

haha

kimisai said...

jiwa resah hati pasrah..

jiwa redah, hati gundah...

sarah meay. snm said...

sedap2. heee

NOOR FATIN said...

kak fynn
best sgt2 smua puisi..
mao jd spti kamoo..=)

lis said...

khalisah likes this!

aMAZy EVE said...

lagu ni sedap la kak fynn..Double thums up to u!

phalla said...

you site his nice, could you exchange my link?
here is my link
I hope you can share friend ship me..
thanks you in advance

Luna said...

mahu biarkan sahaja sunyi berbicara.

tapi, susahnya bila hati yang di sana tuli, kalis perasaan.

sigh..

mus said...

menarik.
suara jiwa selalu benar.

hanis said...

fynn.

aku terbawa dengan puisi-puisi kamu. lagi indah bila dengar nyanyian kamu. sangat bagus.

gigger said...

"alangkan bulan terang
hilang nyawa tanpa bintang
apalagi aku"

aku suka yang ini..:D

sarah meay. snm said...

dah siap hafal lirik ini. haha

kayza said...

kadang jiwa kita bersuara..
tapi jiwa dia plak tuli samapi taak dengar langsung...
atau dia sengaja buat tuli tak mahu dengar dan tak mahu faham...

sangat suka ini lagu..

ridz said...

power giler ayat lu bro.... klu cam nie.. power rangers pon kalah...=)

pisey said...

em

ili syazwani said...

fynn, suka lagu ni. nak.

Anonymous said...

Ya, mungkin karena itu

Anonymous said...

tapi kadang kadang mereka tak mahu faham apa mahu hati kita. haihhh.

~PF~ said...

kak Fynn,
saya ambil lagu ni jadi ringtone saya ya?
heeee...
suka amat lagu ini...
saya link kan di blog saya..

s.a.m.y said...

Kak Fynn...
Saya sangat suka senyum lihat karya Kak Fynn ...
Tabik jujur!!!... :)

aen zahari said...

shuker AkAK Ngat2...sumer puisi n lagu2 akak mendalam laa.... <3 akak . .

Anonymous said...

the best larh....