Wednesday, October 06, 2010

air

aa~

jalan yang kosong,
bawa aku pergi.
jalan yang terlalu bolong,
bawaku terbang tinggi.

aku mau terbang ke langit tinggi
tapi tak bersayap--
--jatuh dan mati.

aa~

merasakan seperti aku ini tubuh yang kosong
merasakan aku ini sepertinya orang bolong
aku kosong dengan hidup
aku bosan dengan kuncup
aku mati sebelum usia
aku tua sebelum masa

aa~

pernah tak tidak kau hidup dan jalan?
pernah tak tidak kau mati dan bangkit?
pernah tak tidak kau hidup dan kontradiksi terjadi?
pernah tak tidak itu semua terjadi?

aku ingin bercerita tentang jiwa
aku ingin bercerita tentang rasa
tapi aku tak punya apa
tak punya apa
tak punya apa

aku mau mati dan dikebumi dengan rasa yang aku ada ini.

kalaulah aku ini sebuah elemen--
aku ini air
aku ini air
aku ini setenang2nya
aku ini seribut2nya

aku ini akan menembus kau sampai mati
aku kan memujukkan kau ke sini

aku ini air
aku ini air
aku ini air

aa~



freestyling, seperti biasa. aku main 2 chords, lalu aku minta orang2 kiri kanan berlagu sama. terima kasih suara2 yang bantu aku dari jauh. tentang rasa kosong. intipati lagu 'sepertinya' terlahir dari perasaan lagu ini.

kenapa 'air'? kerana itu adalah elemen yang paling menjelaskan manusia2 seperti aku.

aku tidak tahu pun wujudnya video ini sehinggalah ada yang memberitahu.
siapa2 yang mahu, klik
sini.

1 comment:

mosyuki borhan said...

mcm ade suara aku.haha

thanks sbb beri suara pada performasi aku juga. =)