Wednesday, January 30, 2008

gadis bijak yang disampahkan

jika kau tak izinkan aku menjahit tubuhmu pada aku,
sila beredar.
andai kau tak relakan aku menyimpan bulan dibilikmu,
sila keluar.

jika kau tak kalihkan aku memejamkan matamu tiap waktu,
sila pergi.
andai kau tak redhakan aku merangkulmu tanpa jemu,
sila mengerti --

rasa posesi ini bukan semata buta-buta,
rasa milikan ini bukan semata dusta-dusta.

silapkah cemburu?
salahkah cintakan kamu?
bodohkah keyakinanku?
apakah aku tak malu?

tersiat-siat seperti kertas dikoyak-koyak
walau sekadar embun menyentuh jarak,
disiang-siang seolah ikan dipotong-potong
meski hanya angin menghembus kosong.

mengapa kenapa?
mengapa saya?

aku takut dilupakan, kerana itu.
aku takut hilang, persis dahulu.

kewujudan yang tidak lain tahu.
keberadaan yang sentiasa dikelambu.

tuhan, padamkan cinta aku pada manusia,
kerana ia menyiksa aku.

tuhan, yakinkan aku, dzat aku ini tak sepenting mana,
yang ku kononkan pada jiwaku.

aku ini perempuan,
sebijak mana pun aku,
harus menjaja menjual cinta.

i am in my destructive mood again. help me god.

No comments: