Wednesday, June 24, 2009

ilmu nombor

lima ratus tujuh puluh empat langkah
ke arah selatan
selepas empat puluh enam langkah
kau hayunkan
sejak orakan pertama kau ambil tadi.

satu ratus lapan puluh dua hentak
jantung dipaksa
melebihi jumlah sepatutnya hentak
kiraan biasa
sejak kosa terakhir kau ucap tadi.

sebelas juta empat ratus tiga puluh empat ribu
tujuh ratus enam puluh lima saat sudah berlalu
tapi daya belum ada untuk aku langkah sekali
hentak belum mampu untuk aku suruh berhenti.

sial.
kalaulah tidak aku cerdik ilmu nombor,
pasti tidak secair ini aku lebur.

4 comments:

MARiE LUkMAN™ said...

drastik ilmu ni!

Aishah Nur Hakim said...

kak fynn..
ini tentang apa?

Anak Lipas said...

banyak sungguh angka-angka. tapi, saya tak faham :(

biELa said...

saya dulu peminat nombor
*dhulu*