Monday, November 22, 2010

betapa

dan betapa kosong jiwa ini;
sehingga air selautan tak memenuh haus aku,
awan selangit tak mengenyang lapar jiwa.

semoga malam2 masih membawa mimpi2 yang akan menyuap sedikit hauslapar yang ada.

12 comments:

T-Ch3R YaYa said...

Suka ayat ini ,
Sangat puitis dan m'dalam .
lOve to read ur blOg kaka fynn . =)

Anonymous said...

baca hari-hari pun tak pernah jemu. semoga karya2 sis tak akan menjemukan sampai bila2 :)

Anonymous said...

Cik Fynn... atau minta izin untuk digelar kak fynn....

Terpegun sebentar membaca setiap ketikan rasa yang lahir dari minda dan hati Kak Fynn... kerangka bahasanya mengusik dan menyentuh hati dan akal fikiran...

Terasa kecil tulisan ini buat seorang puitis moden yang tradisional mcm Kak fynn...

maaf... gelaran puitis moden yang tradisional diberi atas dasar indahnya tulisan seperti di zaman millenia tetapi masih mengekalkan sentuhan bahasa penuh adat...

Sis... really adore you... bukan bodekan atau pujian... tapi rasa hati yang ikhlas mengagumi tiang bahasa mu....

maaf atas apa2 kesilapan yg tak diingini....

Gadis Merah said...

selalu malam-malam sebegini ada kan?
walaupun bila kita fikir-fikir,
sudah habis adil Tuhan bagi kita semua walau kita tak minta.

sHe~ said...

benar, karya kamu takpenah aku bosan ulang-ulang.

aku juga rasa kosong. 2hari berterusan rasa kosong.

tapi puisi dpt trgkan pndgn aku sedikit.

thanx kak fynn. terus berkarya utk kami :)

iEra naDiRa said...

Kosong. Haha. Selalu terbayang perkataan ini tapi tak tahu nak menyampaikannya bagaimana. Akhirnya selalu terperuk saja dalam jiwa. :')

Ayyman Rahim said...

Ni takda kena mengena. Tapi nak cakap, tiap-taip hari kita dengar lagu Biar. Best ah. Antara yang terbaik selain 150 Juta, cinta yang disampahkan, puisi buat ayahanda, semboyan dan sampai tua. :)

Anonymous said...

aku penikmat tulisan sederhana. juga sederhana tulisan kamu.

'betapa'

-cik unknown-

Anonymous said...

'jika aku ingin tahu bagaimana kehidupanku nantinya, aku hanya perlu tahu kemana aku harus tuju'

kakfynn, buku RANAP dah tersedia kat kedai tak? ke limited edition. aku ingin memiliki satu!

-cik unknown lagi-

Anonymous said...

kehausan dan kelaparan yg agak familiar dgn apa yg saya alami

mengharap dipuaskan kehausan dan kelaparan melalui mimpi pun familiar

namun,interpertasi puisi ini mungkin berbeza antara seorg pembaca dan pembaca yg lain

boleh jadi rahmat dr Ilahi ATAU nafsu batin ATAU rindu kepada kekasih etc

boleh diberi hint ttg apa yg jiwa hauskan dan laparkan supaya lebih mengenali jiwa penulis malaya ini?

-pujangga biru

Azam Abd Rahman said...

saya dh pautkan blog tuan, mohon pautkan blog saya juga.

ucapanselamatmalam said...

Semoga tidur mu diisi dengan mimpi-mimpi indah dan seksi..