Monday, March 21, 2011

malu

mengenali seorang yang semanis itu--
membikin aku menjadi seperti termalukan;
-dia begitu manis
-dia begitu tampan
-dia terlalu anggun
oh, aku mau jadi rupawan.

tapi aku malu untuk bertanya namanya
aku malu untuk kata yang aku suka.

pandanglah sini
lihatkan aku yang seperti bernyanyi
--malu2.

pernah tak kalian terjumpa sesiapa yang kalian begitu suka?
tetapi tidak tahu untuk berkata apa,
kamu cuma termalu seperti bongkah ais yang tercair
kamu begitu dimalukan;

kamu mau untuk bertanya,
"mahukah kau menjadi aku punya kawan, hai si tampan?"

aku mahu menjadi kawanmu
aku mau kita berkawan.

oh~

tapi bila aku perhatikan lama2
dia rupanya sudah ada orang di sebelahnya.
oh, no~
what to do?
(oh, my god~ oh, my god)

aku nak jumpa sama dia
aku hendak kata yang "hey, i really like you"
oh, no~
oh, what to do?
(oh, my god~ oh, my god)

aku termalu sendiri tapi aku mahu dia terus perhati
hey, lihatlah aku disini menanti2 kau memandang aku di sini.

aku sudah jadi--
malu malu malu malu malu malu malu malu
malu malu malu malu malu malu malu malu
malu malu malu malu malu malu malu malu
malu malu malu

malu~

aku jadi malu
padahal itu bukannya karektorku
aku begitu gagah
aku tak pernah lemah.

tapi bila di depanmu aku jadi
seperti bongkah
seperti terpecah
seperti terkalah.

hey, jejaka
apa yang kau pakai
apa yang kau pakai
aku sudah bingai.

oh, no
oh, oh no
oh, no, what to do?
what am i to do--
now that i am so in love with you

so so so in love
so in love with you

aku jadi--
malu malu malu malu malu malu malu malu
malu malu malu malu malu malu malu malu
malu malu malu malu malu malu malu malu
malu malu malu malu malu malu malu malu

malu~





tentang perasaan crush. untuk video gedik, mari ke sini:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150122174624528&set=a.10150122172694528.311826.638329527#!/video/video.php?v=10150126852058830&comments

:)

37 comments:

mubarridul'ain said...
This comment has been removed by the author.
mubarridul'ain said...
This comment has been removed by the author.
mubarridul'ain said...
This comment has been removed by the author.
mubarridul'ain said...
This comment has been removed by the author.
Encik Psychopath said...

pernah juga begini.

Aniey Ghanie said...

hahahha.. dapat rase ahh kegedikan tu... baru tau rupanya aku gedik bila haf a crush.. hahahha!

Edy G-Minor said...

oh noo. what to do?
Oh my god~ oh my god!

kehkehkeh.

selalu gadis yg buat si jejaka rasa begini.

sebenarnya lah. apakah benar?

Jaw Breaker said...

ouh, mmg pernah. sekarang tengah alami nya. semua nya sama apa yg terjadi dengan entry kali ni, 100% sama. ahh, hancur hati bila dia melintasi depan mata dengan org itu.
apa nak buat, terus kan je lah kehidupan.

Dyna Yvonne said...

weewiit!!!

LIKE banyak kali.

hehe.pernah rase macam ni.

MALUUUUU~


>_<

Anonymous said...

fynn? ini lagu ka? nak dengar! :)

otaku said...

hamba terasa nyilunya . semuanya .
* tunduk tersipu2 dengan muka merah padam *

Chereta Chenta said...

gue suka!

AzrAIn@rAIn@azrinrasid said...

salam kak fynn...nak mintak izin nak share entry ni boleh???

menarik sangat entry kak fynn kali ni...

zul said...

hope nyanyi lagu ni kt event Earth Hour Johor 2011...

c u there...

;)

dayya dayyanna said...

as always. hihihi

Fadillah Muhamad said...

terkena dengan keadaan sama...
what to do??
hanya perhati sekadar pemerhati si dia dengan setia......

yui92 said...

ada je sorang.. hhaha tp biarlah xmau nak bising2... suka senyap2 sudah =p=p=p ada rezeki minta allah tolong aturkan =p

ex offc said...

"beb...kau garang macam singa tapi ko menangis tonton cerita koria......."...hahhahahhah aku xakan lupa baris ayat ini....sbb seperti duduk dalam diri ex offc juga....sangat susah aku nak terima hakikat ini.....

suara jahat + usang said...

sedang mengalami....bole ker beritahu sama jejaka yang curik hati..
hei jejaka kaca mata kau curik hati dalam diam... :)
**tapi yang macam serabai saya x kenal dia dan saya x tau dia.... :P
owh apa yang patut ku lakauakn..diam atau suara...

Ahmad Tongkeng said...

1st time baca ni semua.
tak sangka ada org mcm ni Fynn Jamal.
habis jatuh koyak jadinya aku.

jatuh tersungkur baca tulisan sini.

sangat tajam, sangat lurus, sangat seni.

tolong, tulis lagi ;-)

messy me said...

haha, pernah pernah, sampai sekarang pun,kadang2 jadi termalu walau dah bercinta. heeeee

aRt LoVer said...

apa gunanya kata
jika dusta yang bersuara
ada gunanya kata
disebalik maksud yang menyulam

teruskan berkata2 fynjamal:)

Pretty_Leeya said...

comey gile~

fararera said...

yaa..berperasaan sedemikian rupa juga. suka sama dia tapi dia dah berpunya sungguh sadis..

Nur Aizureen Md Zahir said...

i like :) sebab sy pon penah rasa perasaan cmni ^^ haha

SumBody Me.. said...

blogwalking here.. noce song..cute2 je..

budaksengett(: said...

bila kak fynn sebut 'oh my god'
bebanyak kali nampak sweet meyh .. hhaaa , TERBAIKK

budaksengett(: said...

heee~~

Jαnnαhツ said...

hai akak fynn. saya slalu makan kat restoran suami akak. best owh. tak sangka akak ni feymes giler!! nice to meet you...

Sunset on the Twilight Horizon said...

Sangat Terkesan....Seperti Menceritakan Seperti apa Yang aku Lalui Saat Ini....Dengan Persoalan Besar.....ADAKAH AKU TERLEWAT SAAT TERJUMPA DIA SAAT DIA TELAH BERPUNYA ???

Anonymous said...

tiada pon video nye kak ping..... *This content is currently unavailable* katanya.

LaNkAhKu SuMbAnG said...

aummm !! aummm !!
suka bangat ^_^

hi .. aku pemain baru ..
jelinglah aku ...

langkahkusumbang@blogspot.com

dRopPuc!noo™ said...

hu~~~ pernah sekali sekala.. terkelu.. terbatu.. terchaer disitu~
tapi sekadar di situ.. aku maseh ingat punya tuhan yang satu~ peace. korang2.. meh le follow aku~ (x malu)

blog-tips-kurus said...

saye pon pemaluuuuuuuuu...!! (^.^)

EMMA MOHAMAD said...

i love it...:)

EMMA MOHAMAD said...

i love it...:)

nur syazdani said...

k fynn~~
naper x der pon iter cari? :)
nk tonton jugak.