Monday, December 01, 2008

kalaulah

kalaulah
ada perkataan yang lebih cantik dari indah
mau aku pinjam dan tampalkan di wajah.

kalaulah
dapat aku kisahkan dari hati yang bahagia
rasa penuh, rasa sempurna dengan adanya mereka

kalaulah
bisa difaham bahasa mata yang sedang berbual
akan aku sekadar senyum, melambai selamat tinggal

the hoppers & ahli muzik

26 comments:

Syah Saliman said...

tengkiu kafynn

aCe+ said...

nice~~

[ Eclipse ] said...

aku memang suka kalau,
ahhh kalau lah "kalau" itu mudah
tak perlulah aku tangisi nasib ku ini
(*

bella said...

kak fynn!
kamu kelihatan sungguh cute dalam TH&AM semalam.
suka!!

Farah Rosni said...

eyh, dah ada. best. saya sukaa.

hatifragile said...

the hoppers n ahli muzik
even sekejap.
terase getarnyeh.
wahh...hihi

nur annysa said...
This comment has been removed by the author.
rifkyalfaaazirah :D said...

aha . kalaulah . teringat komik KAWAN . (:

PENDEKAR said...

superb

aku tabik!!!

lea di hujung nyawa said...

kak fynn, sy harap kak fynn dapat baca blog sy. kali ni sy tulis entry kak fynn. harap sgt :D

terima kasih.

aie akaike said...

kalaulah,
fynn masih single lagi.. ermm..

- solitary gurl - said...

hi kak fynn..sy dikenali sbg seorg yg puitis dikalangan teman2, sering mengucapkan kata-kata yang tersirat..sudah bermacam puisi sy hasilkan antaranya Cahaya, Musuhku, Dunia dan byk lagi..tapi syg, sudah lama bakat itu sy tinggalkan..tiba-tiba hari ini, bakat itu seolah-olah muncul kembali..sumuanya kerana kak fynn..

akubisikdisini said...

ye..aku ingat...ni puisi yang ade mase cite hoppers dan ahli muzik..

Adam. said...

Kalau dunia indah tanpa nista dan cerca.

Kalau langit terbuka tanpa nama.

Kalau syurga di atas tangan kita.

Kalau dapat aku hapuskan sesal lama.

Kalau dunia aku semantik.

Anonymous said...

this poem rocks!

iYda Juhar said...

kalau kalu kalau kalo
dengan "kalau" semuanye bley jadi
kan??

(;

zool said...

Kadangkala 'kalau' akan hanya melemahkan kita...

Kalau orang bermotivasi 'mesti' akan jadi perkataan penting

Afiq said...

wahh.....
i lurve it....
byk maksud tersurat dan tersirat....
hmmm...

Noor Amin bin Ahmad said...

aku pernah terbaca dulu - orang kata kalau ini bahasa syaitan :p

tapikan...

kalaulah bisa kita menyalahkan hati? haha

zamrie said...

assalammualaikom...
salam kenalan, blog yang menarik dengan hasil karya yang begitu mempersonakan

asybedazzle said...

sangatsangat menarik, seriously.

glendora said...

aku adela peminat the hopers & ahli muzik.. n laswik u r missing..
n i luv this poem very much..
n nk mintak kebenaran krdt 2 my profile..

pencintabogatttegar said...

"kalaulah"...

sgt menarik, mencarik2 dijiwa, kalaulah bisa kau lagukan, bisa kau ceritakan, bisa kau titipkan disini, ape yg terbuku dihatimu jika kau dipuja sang lelaki yang sedikit pun tidak bisa merobohkan tugu cintamu pada lelaki yg pernah menebal dihatimu satu masa dulu...

fynnjamal, tolong saya...

dilavalconik said...

huhayy .aku suka kow kak .haha

dilavalconik said...

, hekkk

dilavalconik said...

lalalalalaaaaa
sedap didenga